Frode Grytten Beat Band

Vi jobber for fullt med programmet for Kimen litteraturfestival til høsten. Det er veldig stas for oss at Frode Grytten Beat Band skal avslutte årets Kimen på Bølgen kulturhus den 12. november. Det påstås at bandet gir publikum en følelse av å sjekke inn på Beat Hotel en sur kveld i november, og finne et gjenglemt dikt i lomma.

Gjennom mange år har Frode Grytten Beat Band lyst opp den norske beatpoesi-himmelen med nytolkninger av låter fra Bruce Springsteen, Tom Waits, Talking Heads med flere. Ved å kombinere poesi og litteratur med en sjelden musikkglede treffer Frode Grytten Beat Band en helt spesiell nerve, der musikkens inderlighet blandes med anekdoter, dikt, fortellinger og minner. Bandet beskrives som en poetisk og musikalsk eksplosjon på scenen.

Frode Grytten Beat Band består av Annlaug Børsheim, Pedro Carmona Alvarez, Michael Barnes, Anders Bitustøyl, Ivar Thormodsæter, Einar Sogstad og Frode Grytten.

Vi gleder oss til å få bandet tilbake til Bølgen og Larvik!