Det beste av det beste på besøk i Larvik!

Det er med stor entusiasme vi presenterer vår nye serie Klassiske Bølger! Først ut i serien er Det Norske Kammerorkester med «De Fire Årstider». Bli bedre kjent med Det Norske Kammerorkesteret før de gjester Larvik i oktober.

Det Norske Kammerorkester er et virtuost og nyskapende musikerkollektiv bestående av 26 fremragende instrumentalister som fast base. Sammen med kunstnerisk leder Pekka Kuusisto og dyktige internasjonale gjesteledere, utvikler orkesteret stadig sin særegne spillestil og høster anerkjennelse både nasjonalt og internasjonalt.

Å aktualisere den klassiske konsertformen til dagens publikum har alltid stått i sentrum for Kammerorkesteret – både som ren musikalsk opplevelse og gjennom spesielle konsertprosjekter der de utforsker nye formidlingsmuligheter som skaper større nærhet til både musikken og ensemblet. Dette har bidratt til å styrke orkesterets posisjon som en internasjonalt viktig aktør som fornyer av den klassiske musikktradisjonen.

Siden starten i 1977 har orkesteret spilt inn et førtitalls album. Med totalt seks Spellemannpriser, inkludert Årets Spellemann for 1988, er orkesteret en av de mestvinnende artistene uavhengig av sjanger.

Orkesteret har egne konsertserier i Universitetets Aula og opptrer på ledende festivaler i Norge og internasjonalt. I tillegg drives det en omfattende konsertvirksomhet der orkesterets mål er å være til stede for hele landet.

Ønsker du en liten smakebit? Sjekk ut DENNE SPILLELISTEN på YouTube.

Spillelisten inneholder en hel serie med Bachs soloverk framført av orkesterets dyktige musikere.

Du kan lese mer om  vårt konsept Klassiske Bølger HER.

Konserten “De Fire Årstider” spilles torsdag 19.oktober i storsalen. Billetter finner du HER.

Mer lesestoff

Lurer du på hva vi har lagt ut for salg i det siste?
En god start på det nye året!
Julestemning!
…med Tine Thing Helseth, Dennis Storhøi og Det Norske Kammerorkesteret.